One Direction aangeklaagd door One Direction

Voor alle roddels, nieuwtjes en feitjes over andere celebs. Fangirl zone! ;)

Moderator: Mud-squad

Berichtdoor Daria » Wo 11 Apr 2012, 15:40

LOS ANGELES - De Britse boyband One Direction, die momenteel furore maakt in de Verenigde Staten, is aangeklaagd door een minder bekende Amerikaanse boyband met dezelfde naam. Laatstgenoemde beweert dat het de exclusieve rechten heeft op de naam. Dat meldt TMZ.

De Amerikaanse One Direction zegt dat het de naam in 2009 heeft gepatenteerd, een jaar voordat de Britse bandleden elkaar überhaupt leerden kennen en eist nu dat de Britten hun naam veranderen.

De Amerikanen hebben ook Simon Cowell’s platenlabel en Sony Music aangeklaagd en eisen een schadevergoeding van 1 miljoen dollar (765.000 euro).

De Britse X Factor-band kwam in maart 2012 op nummer 1 binnen in de Amerikaanse Billboard 200 met hun debuutsingle Up All Night. Daarmee werd het de eerste Britse groep ooit die in de VS debuteerde met een nummer 1-single.

Bron

En, wat vinden jullie hiervan? Terecht aangeklaagd? Of moeten meerdere bands dezelfde naam kunnen hebben?
Gebruikers-avatar
Daria
Moderator
Moderator

Re: One Direction aangeklaagd door One Direction

Berichtdoor Toms linker sok » Wo 11 Apr 2012, 17:06

Er zijn tegenwoordig belachelijk veel groepjes/bandjes, op een gegeven moment krijg je dat toch. (vermoeionnd)
Maar ik kan de VS-groep wel begrijpen, die zullen ook wel beroemd willen worden neem ik aan en nu is dat onder hun naam onmogelijk omdat een andere groep er al onder beroemd is. Maar of hier nou oplossing voor is .. kweenie. Misschien onder 1D verder gaan?

Ik was vroeger trouwens fan van Busted, ook uit de UK, maar die moesten zichzelf in Nederland Bust noemen omdat er een stelletje midlifers in Nederland zich al Busted genoemd hadden :')
sdoɹp ɥƃnoɔ ǝʞıl llǝɯs sʇɹɐɟ ɐlɐoʞ
Gebruikers-avatar
Toms linker sok

Berichtdoor FamousWriter » Wo 11 Apr 2012, 19:37

Ik begrijp het standpunt van de Amerikaanse band wel. Hoe kunnen zij ooit bekend worden als er al een bekende band bestaat met dezelfde naam. Dan zal iedereen onmiddellijk denken aan de andere band.
Bovendien ben je dan als band niet meer "uniek".

Aan de andere kant echter is het inderdaad moeilijk om dezelfde namen te verbieden. Tegenwoordig zijn er zoveel groepen dat het moeilijk is om te achterhalen of een bandnaam al in gebruik is of niet.
Gebruikers-avatar
FamousWriter

Berichtdoor Carla. » Do 12 Apr 2012, 07:31

Toms linker sok schreef:Ik was vroeger trouwens fan van Busted, ook uit de UK, maar die moesten zichzelf in Nederland Bust noemen omdat er een stelletje midlifers in Nederland zich al Busted genoemd hadden :')
OJA! hahaa. Dat weet ik ook nog rofl
Aaah, Busted <3 :')
~ Destiny can't be changed,
all roads lead to the same destination.

Gebruikers-avatar
Carla.

Berichtdoor Korra » Vr 13 Apr 2012, 17:30

Stiekem lach ik hierom. :=
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Korra

Berichtdoor Pepper » Ma 16 Apr 2012, 21:25

Ik vind dit altijd zo'n onzin. Lekker een schadevergoeding eisen. Stelletje geldtrekkers.
Gebruikers-avatar
Pepper
♦ Beheerster ♦
♦ Beheerster ♦

Berichtdoor sternradio » Di 05 Jun 2012, 00:13

Haha, het eerste wat ik dacht was: stel dat er een band was geweest die ook al Tokio Hotel heette :')
Gebruikers-avatar
sternradio

Berichtdoor danja. » Wo 18 Jul 2012, 21:22

sternradio schreef:Haha, het eerste wat ik dacht was: stel dat er een band was geweest die ook al Tokio Hotel heette :')

Niemand die op zo'n achtelijke naam gaat komen :duh:

Silence can destroy
Get up and raise your voice, make some noise!

Gebruikers-avatar
danja.

Berichtdoor Marieke » Do 19 Jul 2012, 09:04

En nu, een tijdje later, heeft de Britse 1D de Amerikaanse aangeklaagd! Ze klagen elkaar de hele tijd aan x) Ik heb al is gezocht naar een nr van de Amerikaanse 1D, maar dan kom ik altijd uit ij de andere :/ die ik helemaal niet goed vind.
When Bill laugh, I laugh too .... :)
Gebruikers-avatar
Marieke

Terug naar Showbizz