Een onderwerp plaatsen

Ben je nieuw op het forum en snap je er helemaal niets van? Klik hier, en je vindt uitleg over alles wat je weten moet!

Een onderwerp plaatsen

Berichtdoor THHolland » Di 20 Jul 2010, 15:07

Een onderwerp plaatsen

Hoe plaats ik een onderwerp in een forum?
Om een nieuw onderwerp te plaatsen in een forum, klik je op de overeenstemmende knop in het forum of onderwerp. Deze kun je links bovenaan de pagina vinden.

Hoe wijzig of verwijder ik een bericht?
Je kunt een bericht wijzigen door op de wijzig-knop te klikken, die je kunt vinden rechts boven het bericht. Als iemand gereageerd heeft op het bericht, dan zal er een kleine tekst onderaan het bericht worden weergegeven wanneer je het onderwerp bekijkt. In de kleine tekst zal staan hoeveel keer je het bericht hebt gewijzigd en de datum en tijd van de laatste wijziging. Dit zal niet worden weergegeven wanneer een beheerder of moderator een bericht wijzigt. Het kan wel zijn dat ze een opmerking willen achterlaten wanneer ze het bericht hebben gewijzigd.

Hoe kan ik een peiling maken?
Wanneer je een nieuw onderwerp aan het plaatsen bent of je bent het eerste bericht van een onderwerp aan het wijzigen, klik dan op de tab “Peiling toevoegen”. Deze kun je vinden onder het vak waar je je tekst in typt. Wanneer je dit niet kan zien, betekent dit dat je niet de juiste permissies hebt om peilingen te kunnen toevoegen.
Voer een titel in en ten minste twee opties in de juiste velden. Wees er zeker van dat je elke optie op een aparte regel hebt gezet in het tekstveld. Je kunt ook het aantal opties waaruit gebruikers kunnen kiezen gedurende het stemmen onder “Opties per gebruiker” instellen. Ook kun je een tijdslimiet in dagen voor de peiling (0 voor geen einde) instellen en als laatste kun je ook instellen of gebruikers meerdere keren kunnen stemmen.
Het limiet voor peilingopties is ingesteld door de forumbeheerder. Als je denkt dat je meerdere opties moet toevoegen aan je peiling dan is toegestaan, neem dan contact op met de forumbeheerder, zodat die de peilingopties kan verhogen.

Hoe kan ik een peiling wijzigen of verwijderen?
Net als berichten, kunnen peilingen ook worden gewijzigd door de auteur, een moderator of een beheerder. Om een peiling te wijzigen, klik je op de wijzig-knop van het eerste bericht in het onderwerp. De peiling is altijd geassocieerd met het eerste bericht van een onderwerp. Als er niemand heeft gestemd, kunnen gebruikers de peiling verwijderen of een peilingoptie wijzigingen. Als gebruikers echter al hebben gestemd, kunnen alleen moderators of beheerders de peiling verwijderen op de peilingopties wijzigingen. Dit is om te voorkomen dat gebruikers peilingen kunnen beïnvloeden door opties te wijzigen terwijl de peiling nog loopt.

Hoe kan ik al mijn bijlagen vinden?
Om een lijst van alle bijlagen te vinden die jij hebt geüpload, ga je naar je gebruikerspaneel en volg je de links naar het bijlagenbeheer.

Waarom kan ik geen bijlagen toevoegen?
Bijlagenpermissies zijn toegekend per forum, per groep of gebaseerd per gebruiker. De forumbeheerder kan voor bepaalde forums waar je een bericht in aan het plaatsen bent bijlagen hebben uitgeschakeld, of dat alleen bepaalde groepen bijlagen kunnen plaatsen. Neem contact op met de forumbeheerder wanneer je er niet zeker van bent waarom je geen bijlagen kan toevoegen.

Waarvoor is de “Opslaan”-knop bij het plaatsen van een onderwerp?
Hiermee kun je berichten opslaan en later nog aanpassen, zodat je het op een later tijdstip nog kan versturen. Om een opgeslagen bericht te laden, zul je het gebruikerspaneel moeten bezoeken.

Hoe kan ik afbeeldingen plaatsen en hoe laat ik een afbeelding linken?
Als je een afbeelding wil toevoegen in je bericht, is het enige wat je hoeft te doen op de [img]-knop te drukken. Er verschijnt dan [img] [/ img] in je bericht. Hiertussen plak je de directe link van je afbeelding.
Als je wilt dat je afbeelding naar een andere pagina verwijst, doe je het volgende: [url=jouw link hier][img ]'directe link van je plaatje’[/ img] (maar dan zonder de spaties).
THHolland
Team Account
Team Account

Terug naar Word wegwijs op Tokio Hotel Holland!